Ana içeriğe atla

Onur Bayramoğlu: Eskişehir kadar takımına sahip çıkan şehir yok!

Onur Bayramoğlu

Eskişehirspor
'un tecrübeli oyuncusu Onur Bayramoğlu, YouTube kanalımda konuğum oldu. Geçmişte Beşiktaş'ta tutunamama sebebinden, altyapıdaki sorunlara ve Eskişehirspor'un geleceğine kadar birçok konuda önemli sözler söyledi. 

Röportajı YouTube kanalımda izleyebilirsiniz veya metni okumaya devam edebilirsiniz... 

Onur Bayramoğlu'nun açıklamaları şu şekilde: 

Beşiktaş'a 19 yaşında transfer oldum. 1 sene önce amatörken direkt Beşiktaş'a gitmişim gibi bir durum olmuştu. O süreci çok hızlandırdı. Belki o dönem daha yavaş geçirebilirdi. Belki önce daha alt seviye bir takıma gittikten sonra İstanbul takımlarına geçiş olabilirdi. Orada bir tecrübe eksikliği oldu. Bir de elbette o tarz bir teklif insana hayatında bir kere gelir diye düşünüyorsunuz. İnsan da o açıdan bakıyor. Etrafındaki insanların da yönlendirmesinde kalıyorsun. 19 yaşındasın ve çok tecrüben yok dolayısıyla onların tecrübelerinden faydalanmaya çalışıyorsun. Sonrasında da Beşiktaş'ta ilk senemde bir sakatlığım vardı ve hiç oynayamadım. Sonraki sene süre almaya başladım fakat sakatlıklar çok etkiledi. Amatörken bize haftada 5 maç oynatıyorlardı. U15, U16 vs bütün amatör lig dahil oynuyorduk ve hepsi kötü sahalardaydı. O zamanlardan kalan sakatlıklar yaş ilerledikçe ortaya çıkmaya başladı. Sonrasında da bir şike süreci yaşadık ki o da beni çok etkiledi. Çünkü hocam Tayfur Havutçu'ydu. Gitmek istediği yer Eskişehirspor'du ve menajerime de Eskişehir'den başka yere gitmek istemediğimi söylemiştim. Eskişehirspor'un teknik direktörü de Bülent Uygun'du. Bir gün önce yüz yüze görüştüğüm, telefonla görüştüğüm kişileri ertesi gün kelepçeli görmek şok yaratmıştı. Yapabilecek hiçbir şey yoktu. Nasıl yaşayacağımıız bilmiyorduk. Genel olarak o dönemde akıl danışabileceğim, sağlam güvenebileceğim bir insan bulmakta zorlandım. Yanlış yönlendirmeler, yanlış tercihler Beşiktaş'ta kalamamamı etkiledi. 

EĞİTİM GERÇEKTEN ŞART

Hep denir, Cem Yılmaz da şakasını yapıyor hatta ama eğitim gerçekten şart. Çünkü İstanbul farklı bir yer, farklı bir ortam. Sadece İstanbul değil, Süper Lig seviyesi farklı bir yer. Şimdi amatörden yetişen bir çocuk zamanında bu bilgiyi, birikimi almazsa o seviyeye çıktığı zaman afallıyor. Ben o açıdan şanslıydım Eskişehir kozmopolit bir şehir. Her şekilde insan var. O şekilde gelişebiliyorsun ama bu ortamlara girmeyen de futbolcu olabiliyor. Aslında bir yerde de bu futbolcu da bitiyor. zamanında kendini geliştirmeye vakit ayırırsan faydasını görüyorsun. Sadece futbol olarak değil, kafa olarak geliştirmelisin. Bu şekilde ileride karşılaşacağın engellere hazırlıklı olup, onları aşabilirsin. Bu da eğitimle olacak bir şey. 

ESKİŞEHİR KADAR TAKIMINA SAHİP ÇIKAN ŞEHİR YOK 

Eskişehir'de futbol oynamak bir ayrıcalık benim için. Sadece şahsım için değil. Bütün futbolcular böyle düşünüyor. Burada şu anda şartlar olumsuz durumda. Maddi sıkıntılar var. Bunlar tam olarak aşılabilecek mi, aşılamayacak mı bir güvensizlik var ama buna rağmen insanlar buraya gelmeye can atıyor. Burası gerçekten bir futbol şehri. Burada oynamak o açıdan bir farklılık. İnsanlar biraz daha eğitimli olduğu için futbol açısından da daha rahat anlaşabiliyorsunuz. Daha üst düzeyde konuşabiliyorsunuz. Bu da futbolcu olarak bizi sevindiriyor. Bence burada olmak farklı. Başka takımlarda da oynadım ama bu kadar takımını sahiplenen başka bir şehir yok. 

LİGDE KALMAYI İSTİYORUZ

Ligde kalmayı istiyoruz. Takımın durumu ortada. Transfer yasağımız var ve her an puan silme cezası da gelebilir. İki insanın dudağının arasında duruyor bu ve insanı, camiayı geren bir şey. Biz de ligde kalmak için elimizden geleni yapıyoruz. Altından kalmak zor bir şey ama Eskişehirspor devrim yapmış bir takım. Çok büyük başarıları olan bir takım. Zamanında bunu yapanlar da Eskişehirli'ydi ve biz de Eskişehirliyiz. Bunu yapabiliriz diye düşünüyorum. Biz bunu başarırsak ki ben inanıyorum başaracağımıza, şehir olarak başaracağız. Keşke koronavirüs olmasaydı. Çünkü taraftar bize çok büyük bir güç veriyor. Taraftar olduğu zaman +1 puan ile çıkıyoruz her zaman. Taraftar karşı takımın üzerinde büyük bir baskı kuruyordu. Biz yine de elimizden geleni yapacağız. 

KÜME DÜŞMENİN KALDIRILMASI DOĞRUYDU 

Bence küme düşmenin çok daha önceden kaldırılması gerekiyordu. Kesinlikle doğru karardı. Ülke olarak maddi açıdan sıkıntılı bir süreçteyiz. Bu da futbola da yansıyor. Böyle bir ortamda da küme düşmenin olması birçok takımı bitme noktasına getirecekti. Bu da herkesi etkileyecekti. Bence orada doğru bir karar alındı. Önemli olan bundan sonra ne yapılacak ben onu merak ediyorum. Normal hayata dönüş nasıl olacak orası çok büyük bir soru işareti. İnşallah bir an önce düzelir her şey. 

KORONAVİRÜS TESTİNİN MALİYETİ ÇOK CİDDİ BOYUTTA

Koronavirüs testinin maliyeti çok ciddi boyutlarda. Benim bildiğim 30 bin TL civarı bir maliyeti var her hafta. Tabii bu TFF'den gelen yazıya göre de takımın kendisinin karşılaması gerekiyor. Burada yaklaşık 400-500 kişinin her hafta testi yapılıyor. Bu da ciddi bir maliyet. Alt liglerde bunu karşılamak mümkün değil. Süper Lig'de bile takımlar sıkıntı yaşarken alt liglerde bunun karşılanmasını beklemek sürdürülebir bir çözüm değil. Madem böyle bir zorunluluk var o zorunluluğun TFF tarafından karşılanması gerekiyor bence. 14 kişi maça çıkma zorunluluğu var mesela bu çok saçma. O takımın bel bağladığı insanlar olabiliyor. O adam hasta olsa ve o hafta oynamasa bütün kader değişecek. 


Saha içinde hiç aklınıza bile koronavirüs gelmiyor ama saha dışında korkuyorsunuz. Benim çocuğum var, eşim hamile, evde yaşlılarımız var. Sadece yaşlılar olmasa bile ciğer hastalığı olan insanlar var. Bunun da ciğere zarar veren bir hastalık olduğu belli. Benim de tek korkum onlar. Yoksa biz sporcular iyi çalıştığımız, kuvettli olduğumuz için bunu ayakta atlatacağız. Belki hiç sempton göstermeyeceğiz ama çevremizdeki insanlar için korkuyorum. Kimseyle de görüşmüyoruz o yüzden. Evden işe, işten eve gidiyoruz. İçinden çıkılmaz bir durum açıkçası. 

METEHAN ALTUNBAŞ ÇOK DAHA İYİ YERLERE GELECEKTİR 

Mehmet Özcan iki sezondur kendini baya gösterdi. Çocuk gerçekten iyi. Top kapma konusunda, sezgilerinde, ayağa kısa oynama konusunda gayet iyi. Kendini geliştirebileceği de çok nokta var hepimiz gibi. Mehmet de kendini geliştirecektir. Benim inancım tam. Keza Metehan Altunbaş da öyle. Bizden çok çabuk gitti açıkçası. Fiziği çok çabuk gelişti ve Avusturya'da iyi bir antrenmanla çok farklı yerlere gelebilecek bir oyuncu. Metehan'ın şu anda Avusturya'da olması benim gözümde çok büyük bir başarı değil çünkü daha iyi yerlere gelişebileceğini biliyorum. 

ESKİŞEHİRSPOR ŞAMPİYON OLACAKTIR

Eskişehirspor ileride şampiyon olacaktır. Korkulan deplasman olmaktan ileride şampiyonluğa oynayacak bir noktaya gelecektir. O potansiyel var burada. Bu potansiyeli ortaya çıkaracak mentalite gerekiyordu ki o da uygulanmaya başladı benim gözümde. Biraz sabredersek sinirlenmeden, öfkelenmeden sadece olayı çözmeye çalışırsak bu çok farklı bir noktaya gidecektir. Şehir destek verirse camia olarak çok iyi yerlere geleceğiz.  

Röportajın tamamı için: 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Ortada bir kupa varsa Galatasaray sahibidir!"

Son yıllarda Nedim Özbey yönetiminde yeni bir yapılanmaya giden ve yükselen grafiğiyle dikkat çeken Galatasaray HDI Sigorta, sezon başında kadrosuna yaptığı takviyelerle Spor Toto Şampiyonlar Kupası'nda Fenerbahçe'yi yenerek kupayı müzesine götürmüş ve ligde de devreyi lider tamamlamıştı. Filenin Aslanları'nda sezon başı takıma katılan Vahit Emre Savaş ile FCN Blog için röportaj yaptım. Galatasaray'a transfer sürecini anlatan Emre, Nedim Özbey'in takımın babası gibi olduğunu da ifade etti.  BABAM FANATİK GALATASARAYLI Ziraat Bankası'ndan ayrılmaya karar verdiğim zaman takımlardan teklifler almaya başladım fakat Galatasaray'dan teklif aldığım zaman hemen aileme haber verdim. Bu teklif beni çok heyecanlandırmıştı. Babam fanatik Galatasaraylı'dır ve oğlunun tuttuğu takımda ter dökmesi onu çok gururlandırdı.  TEK DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ O KUPAYI ALMAKTI Kupada Fenerbahçe'yle oynayacağımızı öğrendiğimizden beri antrenmanlarımızı özverili ve disiplinli geçirdik. Takı

Doğuş Balbay ve Beaubois'dan açıklamalar...

Anadolu Efes 'in Turkish Airlines Euroleague 'de sahasında Real Madrid 'i 76-60 yendiği maçın ardından takım kaptanı Doğuş Balbay ve tecrübeli oyuncu Rodrigue Beaubois ile konuştum. İki oyuncunun açıklamaları şu şekilde..  DOĞUŞ BALBAY: BU SAVUNMAYI SÜRDÜRMEK LAZIM Taraftarlarımızın desteğiyle gerçekten çok iyi oynadık. Real Madrid gibi bir takımı 60 sayıda tuttuk. Bizim için çok önemli. Bu savunmayı sürdürmek lazım. ÇOK İYİ BİR PLANIMIZ VARDI Maç öncesi çok iyi bir planımız vardı ve Ergin Hoca’nın dediklerini iyi uyguladık. Real Madrid’i hep dış atışlara sürüklemek istiyorduk ki bu sonuç da verdi. Çalıştıklarımızı, hocanın verdiği talimatları sahaya iyi yansıttık. Bunun sonucunda da çok iyi bir galibiyet aldık. BEAUBOIS: GALİBİYETİ TARAFTARLARA ARMAĞAN EDİYORUM. Harika bir galibiyet. Evimizde kazanmak çok önemliydi. Harika bir taraftar vardı. Mükemmel bir ortam yarattılar. Gürültü yarattılar. bize yardımcı oldular. Galibiyeti onlara armağan ediyo

ÖZEL | Adrien Moerman, Aralık ayında sahalara dönüyor!

Geçtiğimiz sezon Turkish Airlines Euroleague ’de final oynayan Anadolu Efes ’te sezonun yıldızlarından olan Adrien Moerman , şanssız bir sakatlık geçirerek Dünya Kupası’nı kaçırmıştı. Yıldız oyuncu Ağustos ayında ameliyat olurken parkelere döneceği tarih netleşti. MOERMAN, CSKA MOSKOVA MAÇIYLA DÖNÜYOR Anadolu Efes’in Real Madrid’i 76–60 mağlup ettiği karşılaşma öncesinde Adrien Moerman ile konuştum. Moerman, 20 Aralık’ta Turkish Airlines Euroleague’de oynanacak olan CSKA Moskova maçıyla birlikte sahalara döneceğini açıkladı. ANADOLU EFES’TE KALMAK İSTİYORUM Sakatlık süreciyle ilgili de konuşan yıldız oyuncu, “ Takım arkadaşlarım ve Koç Ergin Ataman bana bu süreçte çok destek oluyor. Geri dönüp takıma elimden gelen katkıyı bir an önce vermek istiyorum.” ifadelerini kullanırken Anadolu Efes’te çok mutlu olduğunu ve gelecek yıllarda da takımda kalarak 2 yıllık sözleşmesini tamamlamak istediğini sözlerine ekledi.